Branding og markedsføring

God markedsføring i kombinasjon med gode konsepter er viktig i et stadig mer krevende marked.

Det er i dag utallige aktører innenfor de fleste bransjer og konkurransesituasjonen er vesentlig større enn for bare noen år tilbake.

"Verden er blitt mindre"

Fysisk sett er nok verden neppe blitt mindre, men dagens kommunikasjonssystemer, infrastruktur og samferdsel har endret premissene for norske aktører. Vi kjemper ikke i dag bare kampen i et lokalt marked, ei heller kun i et nasjonalt marked, men i et globalt marked. Med rask transport, avansert telekommunikasjon og internett som utgangspunkt er dagens forbrukere av tjenester og varer blitt mer krevende. Det er lettere å sammenligne og benchmarke de ulike aktørene opp mot hverandre.

Merkevarebygging, også kalt "branding" er viktig og kan om det gjøres riktig gi meget gode resultater. Det tar dog tid å bygge en ny merkevare og produktet eller tjenesten i seg selv må naturligvis kunne "forsvare seg selv", men for å skille seg ut i mengden må man i dag både være kreativ og engasjert. Gode norske eksempler som Finn.no, Rema 1000, Norwegian har alle engang kjent på det å være liten, "ubetydelig" og ukjent.

Vi har god innsikt i merkevarebygging og kan gi deg gode tips på veien. Vi har også tilgang på ekstern ekspertise om dette skulle være nødvendig.